NYC-SITE.COM | Il più consultato forum di discussione su New York
21 Settembre 2020, 14:01:14 *
Benvenuto! Accedi o registrati.
Hai dimenticato l'e-mail di attivazione?

Accesso con nome utente, password e durata della sessione
Notizie: Musical a New York. Prenota il tuo spettacolo. Clicca qui!

Home   Guida Ricerca Gallery Accedi Registrati Chat  

Pagine: [1]   Vai giù
  Stampa  
Autore Discussione: CBGB definitivo addio  (Letto 1797 volte)
0 utenti e 1 Utente non registrato stanno visualizzando questa discussione.
78Luca
Supreme Member
**

Popolarità: 3
Scollegato Scollegato

W questo FORUM!!!

« inserito:: 29 Agosto 2007, 11:26:00 »

Come molti di voi sapranno, purtroppo questo autentico tempio della musica rock (situato al 315 Bowery) purtroppo l'anno scorso ha dovuto chiudere a causa dei mancati pagamenti di affitti (65000 USD al mese!!!!). AMNY oggi riporta un articolo sullo svotamento del locale con anche diverse foto dell'ultima serata, con Patti Smith live, e di ciò che resta in attesa di un nuovo affittuario. Questo è l'articolo:
Rock 'N Roll lives on! Can't shut us down! Mad Dog wuz here!

The graffiti outside what was once CBGB is scrawled in English, Spanish and even Arabic. It is among the only visual signs of the now shuttered music club and a reminder of the rough-and-tumble Bowery neighborhood that once surrounded it.

CBGB itself has been gutted, and all that remains of the venue that launched The Ramones, Blondie, The Talking Heads and others are walls plastered with yellowing flyers and holes in the floor where the bar and stage once stood.
Almost a year after CBGB closed last October, the air inside still smells faintly of mold, stale beer and cigarettes. But so far, no one has stepped in to fill the space.

"We've been fielding inquires from art galleries, apparel stores, really high end stuff," said Jonathan Krieger, a broker with RKF who is representing the 13,000 square feet in the two storefronts that once comprised CBGB and its 313 Gallery. Krieger said the space will rent for about $200 per square foot.

When owner Hilly Kristal opened the club in 1973, his rent was about $600 per month. He used to joke that the benefit of being located in one of the city's seediest neighborhoods was that the punk rockers who frequented his club actually looked like respectable citizens compared to many local residents.

By 2004, Kristal was paying $19,000 a month. Last year his landlord, the Bowery Residents Committee, which owns the homeless shelter above the club and the building, evicted Kristal and raised the rent to $65,000 a month. Kristal had talked of relocating to Las Vegas, but no formal announcements have been made.

Krieger says it is just a matter of time before a new tenant emerges.

"The Bowery is what the Meatpacking District was three years ago," he said. "With the opening of new retail tenants in [nearby] Avalon Bay, the level of luxury is getting very high. Within the next six month to year, the neighborhood will look more like [the West Village.] Within two years you'll see that almost all the retail businesses there will have changed."

Questo è il link di questo articolo, dove trovate altri link per vedere le foto:
http://www.amny.com/news/local/am-cbgb0829,0,7211022.story
<a href="http://www.cazzetti.it" target="_blank">[/url]
terri
Newbie
*

Popolarità: 0
Scollegato Scollegato

NYC Lover!!!

theonlypussywagon@hotmail.it
« Risposta #1 inserito:: 12 Settembre 2007, 15:57:21 »

no no nooooooooooooooooo  Sad
era il mio sogno quello di andarci un giorno.... Cry
Supreme Member
**

Popolarità: 3
Scollegato Scollegato

I've a dream: New York

megryan1975@hotmail.com
« Risposta #2 inserito:: 12 Settembre 2007, 21:06:11 »

Cry mi spiacee
Meg Ryan
klm99sf
Utente non iscritto

« Risposta #3 inserito:: 12 Settembre 2007, 23:01:11 »

Pensate che io ci sono stato un bel po' di volte e ...sempre trascinato da qualcuno, dato che non sono un grande amante della musica dal vivo.
Newbie
*

Scollegato Scollegato

...for the first time I'll be free in NYC...

« Risposta #4 inserito:: 13 Settembre 2007, 11:23:55 »

Che tristezza... avevo letto che era chiuso!
Silver Member
**

Scollegato Scollegato

I Love NYC-Site.com Forum!

« Risposta #5 inserito:: 29 Settembre 2007, 14:19:01 »

si,davvero una tristezza.
io ho avuto la fortuna di andarci (x caso) la sera prima che chiudesse!!!
ho sentito dire che il gestore vorrebbe spostare tutto a las vegas....ma erano piu' che altro voci di corridoio(dalla mia scuola Grin)
  Stampa  

Vai a: